maandag 9 maart 2009

22 belgische skatetop conecrazy oefent in diepenbeek


Op een avond kreeg ik via het populaire netwerk facebook een bericht in het oog van een vriend uit het Leuvense die naar Diepenbeek kwam om te skaten

Dus ik naar daar want ik wou hem wel eens ontmoeten .De plaats van afspraak Sportcentrum Het Demerstrand in Diepenbeek. Groot was mijn verwondering dan ook dat ik niemand buiten aan trof met het prachtige lente weer .

Dus na wat rond vragen kwam ik terecht in van de hallen in het complex. De groep waar hij bij is heet de conecrayze en ze hebben de Belgische top in huis .De leden komen uit heel Belgie bv Dilsen-Stokkem,Antwerpen,Leuven,enz... Zij betalen geen lidgeld maar ze delen in de kosten van de huur van de zaal .Wel is er altijd iemand van de groep aanwezig de kennis heeft van EHBO maar zware ongevallen zijn er tot nu toe niet gebeurt .

Nu wat doen ze juist .Het is een soort van Freestyle slalom club .Het lijkt niet moeilijk maar ik wil mij er niet aan wagen ik heb mij dan ook beperkt tot het kijken en praten met de mensen de leeftijd speelt blijkbaar geen rol want jong en oud kunnen hier aan deelnemen .Na wat gepraat te hebben werd ik voor gesteld aan Tim Schraepen .Deze jong man afkomstig uit Hasselt behoord tot de wereld top. Dit wil zeggen dat hij op eigenkosten de wedstrijden af gaat bv Polen (5de) Madrid (6de) Singapore enz....
Hij verteld mij dan ook dat hij jammer vind dan deze sport tak niet meer in beeld komt .
Maar daar komt binnenkort verandering in .In de maand Julli komen ze naar Hasselt en dit in de Grenslandhallen .Dan komt de hele wereld top naar Belgie voor de Battle of Belgium en zal men met eigenogen als mogen komen bekijken.

Wil je zelf komen proberen of eens komen kijken. Surf dan een naar hun website www.conecrayze.be
En klik op het forum en daar vind je alle info over de locaties waar men gaat oefenen of waar er les word geven bv in Leuven .



http://www.youtube.com/watch?v=vLsY35a9Rc4


http://www.hbvl.be/limburg/diepenbeek/burgerreporters/extern-belgische-skatetop-conecrazy-oefent-in-diepenbeek.aspx

Geen opmerkingen: