maandag 31 maart 2014

385 Videotheek Movie Max terug open op 4 april

https://www.facebook.com/pages/Movie-MAX-Hasselt/743733158979044?fref=ts
Een tijdje gelden kon u lezen op de venster van Movie Max dat men gesloten was wegens jaarlijks verlof. Nu stelden vele inwoners vragen hier bij want in zijn 22 jaar bestaan waren ze nog NOOIT dicht geweest. Afgelopen week kreeg ondergetekende plotseling telefoon van de eigenaar en ik werd uit genodigd voor een gesprek. Nieuwsgierig als we zijn ,zijn we dus gegaan en we vielen van de ene in de andere verbazing . We zullen het verhaal kort schetsen. In maart 2014 hebben zij hun zaak verkocht aan een Nederlander . Deze man wou naast de Circle Videotheek ook hun zaak kopen en dan een videotheek openhouden per stad en hier door een eigen keten oprichten . Vermits Movie Max het beste lag ging hun zaak veranderen van naam. Na dat de nodige documenten werden opgesteld konden de ex eigenaars hun plannen voor een nieuwe zaak op starten. Maar als snel bleek dat de nieuwe uitbater het niet zo nauw nam met de zaak en het afbetalings plan. De rekken werden niet meer aangevuld en de rekeningen kwamen binnen maar werden niet voldaan. Om een lang verhaal kort te maken ze waren opgelicht. Na een lange en zware tijd hebben ze dan ook vorige week de sleutel terug gehad van hun EIGENPAND . Om de slechte tijd te vergeten zijn ze nu hard aan werk (met hun personeel) om de zaak een nieuw kleurtje te geven en om ze voor het grote OPENDEUR WEEKEND op 4-5-6- april klaar te krijgen . Wij wensen hen dan ook alle succes toe !

1 opmerking:

Anoniem zei

ik ben als ex-werknemer van circle videotheken ook slachtoffer geweest van deze man.
Deze man, nederlander Pim Theil, heeft een ravage achtergelaten en is zover ik weet er ongestraft van afgekomen.
Eigenlijk was het volgens mijn mening een katvanger oorspronkelijk ingezet door de originele eigenaars van Circle Retail bvba.
Trouwens als ik een zaak zou overgeven dan zou ik op z'n minst de kandidaat overnemer googelen ; ik heb dat gedaan en heb uitgevist op 1,2,3 dat de brave man reeds in Nederland verantwoordelijk was voor een faillissement via "Entertainment Land limited".