zondag 20 september 2009

56 Onrust in de Hasseltse Volkstuinen





Nu de zomer op zijn laatste benen loopt schakeld de tuinvriend over naar een andere manier van werken .

De meeste hebben alle zomer groenten al geoost ,en de winter groeten gezaaid .Maar de meerder heid is nu bezig met het winterklaar maken van de tuinen

De opbrengst is ook niet slecht .De aardappelen waren vrij dik en de wortelen ook .Volgens mij komt dit door het goede weer van de afgelopen maanden .Maar al Bij al hoor je de tuinvrienden niet klagen .

Maar zoals de titel al verraad is er grootte onrust bij mijn tuinvrienden. Er staat namelijk een Groot bord aan de ingang van de Frima EDIBO . Hier op staat deze een Fabriek gaan bouwen. Nu heb eens naar het kabinet van de Burgermeester gebeld . Hier werd mij met zekerheid verteld dat niets minder waar is . De volkstuinen blijven bestaan en in het Ruimtelijk Structuurplan Vlaanderen is deze zone als groene zone in geplant . Dus de tuintjes blijven nog lange tijd te plaatse.

Maar toch zijn er nog een aantal kleine min punten . Het Volgend jaar komen er (dit heb ik mij laten vertellen) een aantal tuinen vrij . Dit omdat de meerderheid van de tuinvrienden al een zeer hoge leeftijd hebben bereikt en ze het fisiek niet meer aan kunnen om nog zware arbeid te verichten .

Dus gaan de tuinvrienden op zoek naar nieuwe leden .Meer info over de volkstuinen kan je vinden op de site van de Banneuxwijk.be of http://www.volkstuinhasselt.com/

Geen opmerkingen: